1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Electrical Part Identification

Discussion in '12V Electronics' started by bubbatrucklover, Mar 8, 2013.

  1. bubbatrucklover

    bubbatrucklover Heavy Metal Red Neck

    Posts:
    1,175
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jan 17, 2010
    Location:
    Jacksonville,Fl U.S. of A.
    Because I'm replacing all 3 front light sets on my '02 Silverado, I decided to go through and re tape wiring as well as adding new wire loom. I found this piece on the frame in the center of the front in the run to the passenger side.

    [​IMG]

    [​IMG]

    What the fWONk is it? :dunno:

    Thanks for any help. :cheers:
     
  2. M.Cueva

    M.Cueva jrrod2004

    Age:
    32
    Posts:
    421
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jun 22, 2009
    Location:
    Austin, Texas
    put it back ASAP. that is the front end SIR discriminating sensor....jostle that little thing hard enough and you will be redoing more than wire replacements.
     
  3. bubbatrucklover

    bubbatrucklover Heavy Metal Red Neck

    Posts:
    1,175
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jan 17, 2010
    Location:
    Jacksonville,Fl U.S. of A.
    WOW :eek: The damn thing should be BRIGHT red with warning labels on it. :lol:

    Good thing I TRY to practice safety and siconnect the battery when I'm fWONkin' with electrical shiz. :thumbs:

    It's back on and the truck is running.:cheers:
     
  4. M.Cueva

    M.Cueva jrrod2004

    Age:
    32
    Posts:
    421
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jun 22, 2009
    Location:
    Austin, Texas
    Its cool, the dead give away is the bright yellow connector and the large red retainer. All the airbag connectors look very similar to that; it is very hard to actually disconnect the physical connection because that retainer is so hard to remove.
     
  5. Zembonez

    Zembonez I hate black wheels...

    Posts:
    58,127
    Likes Received:
    2
    Joined:
    May 17, 2009
    Thanks Mike. Good to see you in here!
     
  6. bubbatrucklover

    bubbatrucklover Heavy Metal Red Neck

    Posts:
    1,175
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jan 17, 2010
    Location:
    Jacksonville,Fl U.S. of A.
    Yeah well my dumb ass DID have a hell of a time taking the retainer out then putting it back in.

    Good thing I didn't fWONk something up.:ohnoes:

    TIMES 1,000! :cheers::cheers:

    Between him and Scottyboy maybe idiots like me can go into an electrical project without accidentally activating the hidden ejector seat relay button that shoots me through the roof next time I get in the truck. :lol:
     
  7. M.Cueva

    M.Cueva jrrod2004

    Age:
    32
    Posts:
    421
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jun 22, 2009
    Location:
    Austin, Texas
    :), you know I pop in here from time to time (when I actually have time)
     
  8. M.Cueva

    M.Cueva jrrod2004

    Age:
    32
    Posts:
    421
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jun 22, 2009
    Location:
    Austin, Texas


    haha, if that ejection ever happens, I demand pics :)
     
  9. bubbatrucklover

    bubbatrucklover Heavy Metal Red Neck

    Posts:
    1,175
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jan 17, 2010
    Location:
    Jacksonville,Fl U.S. of A.
    Consider it done. :cheers: :lol:
     

Share This Page